De Protestante Kerk

Hallo,

Wij hadden in onze klas een project over de wereld godsdiensten: Het Hindoeïsme, het Boeddhisme, het Jodendom, het Christendom en de Islam.
In onze klas waren 4 kinderen die het over het Christendom deden. We zijn met onze klas naar de Katholieke kerk en de Protestante kerk geweest.
In de Protestante kerk werden we ontvangen door meneer Ad van der Wiel en hebben we hele goede uitleg gekregen van mevrouw Esther Wijnberg.
Zij kon heel erg goed uitleggen en sprak ook heel duidelijk. Na het vertellen mochten we rondkijken.
We gingen op het orgel kijken en daar hangt een spiegel en zo kan de organist in spiegeltje kijken en dan weet hij precies wanneer hij moet beginnen met spelen.
Na de beeldenstorm heeft de Protestante kerk nog maar een paar beelden gehouden, de Katholieke kerk heeft veel meer beelden.
In de protestante Kerk staat één heel belangrijk beeld.

Hier hebben we nog een paar plaatjes van de Protestante kerk:

Wij vonden het heel interessant nogmaals bedankt!

Groetjes,
B.S. Jacinta, Groep 8a: