De symbolische betekenis als dorpskerk kunnen we alleen invullen als we uitgaan van multifunctioneel gebruik van de kerk, niet alleen bestemd voor de erediensten, maar ook toegankelijk voor concerten, exposities, burgerlijke huwelijken, bijzondere bijeenkomsten als congressen, recepties en rondgangen met bijzondere dagen.
Welke activiteiten++:

• Concerten zowel orgelconcerten als muziek- en koorconcerten.
  • Burgerlijke huwelijken.
  • Bezichtigingen en rondwandelingen, exposities en lezingen al of niet in overleg met de heemkundekring Op ’t Goede Spoor, Waspik.
  • Reünies.
  • Recepties in combinatie met een speciale gelegenheid.
  • Openstellen van de kerk bij bijzondere dagen zoals Nationale monumentendag, Kerkenpad, Lopend Vuurtje e.d.
  • In de toekomst: maandelijks de kerk op zaterdagmiddag openstellen voor bezichtiging en orgelmuziek.

++ Bij twijfelgevallen stelt de KR de kaders vast wat kan en niet kan.
Kleinere bijeenkomsten kunnen gehouden worden in het gebouw De Schakel eventueel gekoppeld aan bezichtiging van de kerk en een orgelconcert.
Koffie, thee, gebak en lunch worden geserveerd in De Schakel.